10 шокиращи факта, които авиокомпаниите не искат да знаете - Класации - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
10 шокиращи факта, които авиокомпаниите не искат да знаете
Автор: Мария Ангелова
10 шокиращи факта, които авиокомпаниите не искат да знаете

Макар да е доказано, че пътуването със самолет е в пъти по-безопасно от това с автомобил, има някои неща, които авиокомпаниите предпочитат да не разгласяват. Стари самолети, оръжия в пилотската кабина, липсващи спасителни жилетки – вижте няколко шокиращи факта за пътуването със самолет.

1. Пилотът може би носи оръжие

След атаките от 11 септември американските пилоти имат официално разрешение да носят оръжие на борда. И ако си мислите, че това ви осигурява спокойствие, помислете пак – през 2012 г. едно такова оръжие на самолет на американска компания случайно произвежда изстрел. Ситуацията е била много опасна – ако куршумът беше успял да пробие самолета (примерно, да премине през стъклото), той е щял да се разбие.

2. Екипажът може да е преуморен и недоспал

Екипажът често работи дълги часове, в различни времеви зони и различни части на денонощието. Проучване на Британската асоциация на пилотите от септември 2013 г. показа, че пилотите заспиват в кабината обезпокоително често. Повече от половината пилоти са заспивали в пилотската кабина, сочи изследването. По-притеснителното е, че една шеста са се събуждали, откривайки, че вторият пилот също спи.

3. Няма и да разберете, ако двигателят се повреди

Ако някой от двигателите на самолета се повреди, пилотът вероятно няма и да ви каже. Самолетите са конструирани така, че да могат да летят дори с един двигател, а вероятността всички двигатели да откажат едновременно е 1 на 1 милиард летателни часа.

4. Екипажът няма да ви каже колко сериозен е проблемът

Вместо да включи микрофона и да каже: „Уважаеми пътници, не обръщайте внимание на горящото ляво крило!“, пилотът обикновено смекчава фактите, за да не предизвиква паника. Ако видите механици, които извършват "рутинна техническа проверка", те вероятно поправят доста по-сериозен проблем.

5. Горивото може да е твърде малко

Теглото на самолета е равно на пари за авиокомпаниите. Пред "Рийдърс Дайджест" самолетен пилот, пожелал анонимност, споделя, че му се оказва натиск да зарежда по-малко гориво, отколкото той самият би се чувствал спокоен. Обикновено се зарежда точно толкова гориво, колкото е нужно за достигане на дестинацията. И така, ако самолетът попадне в буря или има закъснение, горивото започва да свършва и пилотът е принуден да кацне на друго летище.

6. Не е добра идея да пътувате с бебе в скута си

Пътуването с бебе в скута се оказва доста опасно при евентуална извънредна ситуация. Тази позиция води до-по-сериозни наранявания, като при силен трус е възможно родителят да изпусне детето си. Отделната седалка обаче също не е толкова безопасна – оказва се, че там е по-висок процентът на удари в главата на децата.

7. По-добре проверете дали спасителната ви жилетка наистина е там

Според сайта AirfareWatchdog спасителната жилетка е любим сувенир на пътниците. Затова по-добре проверете дали вашата е на мястото си.

8. Може да не пътувате с авиокомпанията, от която сте купили билет

В наши дни все по-популярно е споделянето на полети от различни авиокомпании. Така може да се окаже, че сте резервирали полет с една авиокомпания, а ще летите с друга – може би с не толкова добра репутация и нива на сигурност.

9. Самолетите редовно се сблъскват с птици

Птици изключително често се сблъскват със самолетите, но в повечето случаи пътниците не разбират за това. Макар че историята познава няколко опасни ситуации, обикновено сблъсъкът е без последствия, а и птиците правят всичко възможно да стоят настрана от самолетите.

10. Пилотската кабина не е достатъчно обезопасена

След атаките срещу Световния търговски център всички врати към пилотските кабини трябваше да бъдат подсилени и снабдени с международно сертифицирани ключалки. Но според статистиката пилотската врата се отваря средно 8 пъти по време на полет (все пак пилотите трябва да отидат до тоалетна). Макар че стюардесите трябва да стоят при вратата и да я пазят, те често са твърде заети. Освен това наскоро австралийските медии съобщиха за експеримент, който доказва, че е възможно да се отвори пилотската врата с клечка от сладолед или навита на руло бордна карта.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Класации
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин