Три от най-странните ралита в света - На ръба - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
Три от най-странните ралита в света
Автор: Peika.bg
Три от най-странните ралита в света

Всички знаят за рали Дакар, защото това вероятно е най-известното подобно състезание в света. Хората, които обичат автомобилите (и всякакви превозни средстваи пътуванията на дълги разстояния, се включват в какви ли не безумни, опасни или смешни ралита, а тези, които предстои да видите са само три от тях.

В някои от тях има реален риск за живота, други са просто за забавление, но при всички положения изводът е, че никой не може да спре човека, който е решен да се състезава някъде, на нещо, за нещо.

Мурманск Челиндж (Murmansk Challenge)

Това рали е за всеки, който няма нищо против да премине някак си 6437 километра през цяла северна Европа. Стартът на 31 юли 2015 г. отново ще е в Кале, Франция, а участниците имат 2-3 седмици,за да се доберат до финала в Мурманск в Русия.

Интересното в случая с това рали е фактът, че всички участници могат да участват с возило по свой избор, но повечето състезатели в този формат по принцип си падат по трошките. На всичко отгоре трябва да платят за входна такса горе-долу колкото струват автомобилите им, защото участието е 150 долара. Все пак, ако искате да видите колко още й остава на жигулката на баща ви, това не е лош избор за рали. Най-малкото защото финалът е отворен и всеки финишира, когато може. Съответно, най-бързата трошка печели наградата.

Айс Рън (Ice Run)

Това е вероятно най-опасното рали в света, защото се провежда през зимата в... Сибир. За да е още малко по-неприятно за участниците, те трябва да шофират през сняг и лед, в минусови температури, яхнали... мотоциклет с кош. И за да е още малко по-опасно, те трябва да карат от руския град Ирбит към... Арктическия кръг. Ирбит е бил център за строене на такива мотоциклети за Червената армия, но производството там се е запазило и до днес, като в наши дни има износ и за чужбина. 

Всичките 2000 километра на трасето трябва да се изминат за 11 дни, което при гореописаните обстоятелства не е ясно дали е много или малко. Споменахме ли, че по време на Айс Рън има и допълнителни проблеми като замръзване на горивото, чупене на мотоциклетните части и лагеруване в ледения ад?

Входната такса и датите за състезанието през 2016 г. още не са обявени.

Ланка Челиндж (Lanka Challenge)

Не сме сигурни, дали надпревара с максимална скорост от 30 километра в час наистина е надпревара или е по-скоро надлазване. Все пак, не може да се очакват огромни скорости в един формат, в който возилата са азиатски тук-тук – триколесни моторни рикши.

Целта е за 11 дни да се изминат 1610 километра през красивите плажове на Мириса, сред дивите животни на Васгамува и се завършва в столицата Коломбо. Ако си мислите, че това звучи като лесна работа, нещо се бъркате, защото Ланка Челиндж не е като да се возите в рикшата в парка. Първо, защото в Шри Ланка рикшата ви има мотор и второ, защото пътищата там са много зле и шансът да се обърнете или да отнесете някое дърво е по-голям от този да направите същото с рикшата в парка. Отделно от това, таксата за участие е 2600 долара.

Състезанието ще се проведе между 4-14 септември 2015 година.

Избрахте ли своето рали?

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория На ръба
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин