5 мръсни тайни на туристическия бизнес - Класации - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
5 мръсни тайни на туристическия бизнес
Автор: Мария Ангелова
5 мръсни тайни на туристическия бизнес
Снимка: Thinkstock/Guliver

Туристическият бизнес – туроператори, авиокомпании, агенции и атракции – съществува за вашето удобство и добра почивка. Както всеки бизнес обаче, и този има своите малки мръсни тайни, които не иска да разбирате. Ето някои от тях:

1. Повечето пилоти на самолети работят прекалено много часове

Представяте ли си животът на 300 души да е в ръцете ви? Това е ежедневие за пилотите. Публична тайна е, че много от пилотите на самолети работят прекалено много часове. Смените им могат да достигнат повече от 15 часа. Това обаче не е повод за тревога (освен за здравословното състояние на пилотите). Не забравяйте, че винаги има втори пилот, както и автопилот, който може да свърши повечето работа по време на дълъг полет.

2. Хотелските легла не са особено хигиенични

Замисляли ли сте се някога колко хиляди души са спали във вашето хотелско легло? Ако да, то от следващия факт направо ще ви настръхнат косите. Не стига, че в някои хотели покривките на леглата се сменят изключително рядко (3 пъти годишно), а на всичко отгоре не се почистват и матраците. И тъй като леглата са застлани само с тънък чаршаф, човешки клетки, течности и други твърде неприятни неща спокойно се просмукват в матрака.

Ако мисълта за това не ви дава мира, можете да напръскате леглото и матрака с дезинфектант или да си носите собствен чаршаф, който да постилате върху хотелския.

3. Авиокомпаниите лъжат за времето на полета

Колко пъти ви се е случвало да излетите със закъснение и самолетът да успее да „навакса“ във въздуха и накрая да кацне навреме?

Е, не се тревожете, че пилотът ви се е препотил да бърза в небето. Авиокомпаниите нарочно обявяват по-дълго от реалното полетно време, за да могат в края на годината да имат добра статистика на полетите, кацнали навреме.

Ето един показателен пример - проучване на вестник USA Today показва, че полетното време на 93% от вътрешните полети в САЩ е по-дълго през 2012 г. в сравнение с 1993 г. И това не е защото самолетите са станали по-бавни.

4. В някои хотели полират чашите с препарат за мебели

В своя книга Джейкъб Томски, който повече от десетилетие е работил на всякакви длъжности в туристическия бизнес, разкрива, че в някои хотели служителките използват препарат за мебели, за да лъснат чашите. Явно действието му е отлично за отстраняване на петна и съвършен блясък, но вие пък може да предпочетете да пиете от пластмасова чашка.

5. По-евтино е да резервирате атракции на място

Ако искате разходка с камила в пустинята, еднодневна екскурзия с катамаран или уроци по гмуркане, по-евтино ще ви излезе да закупите тези услуги от местен доставчик. Можете да го направите в местна агенция през интернет или пък на място, като се пазарите за цената. Цената, която ще ви поиска туроператорът за същата услуга, може да е дори двойно по-висока.

Помнете обаче, че в някои държави, където туризмът се контролира от държавата (Куба, Китай), цените са фиксирани и няма да намерите оферта, различна и с 1 лев!

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Класации
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин