7 отговора на въпросите, които сме си задавали при пътуването със самолет - Класации - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
7 отговора на въпросите, които сме си задавали при пътуването със самолет
Автор: Peika.bg
7 отговора на въпросите, които сме си задавали при пътуването със самолет

Сигурно и вие сте сред хората, които обичат да пътуват до далечни дестинации. Затова подготвихме за вас малко интересна информация за самолетите за някои неща, за които всички сме се чудили. Ето ги и тях:

1. Самолетите издържат на удар от светкавица

Според статистиките всяка година светкавици удрят различни самолети. Тези инциденти обикновено се случват без каквито и да било опасни последствия за пътниците, тъй като съвременните машини имат специално покритие, което ги предпазва от подобни опасни ефекти.

2. Най-безопасното място в самолета просто не съществува

Резултатите от проучване показват, че вероятността да оцелеете след инцидент със самолет е по-висока, ако пътникът стои в около кърмата на самолета. Въпреки това според информацията от специалната американска авиационна служба, „най-безопасната седалка” всъщност не съществува. В случай на опасност винаги съществуват неизвестни, които не могат да се вземат под внимание, за да се планира оцеляването.

3. Някои самолети имат тайно отделение за екипажа

При по продължителните полети членовете на екипажа работят близо по 16 ч. За да могат да си починат малко, те ползват малки стаички за 6-10 души.  

4. Ако единият двигател се развали, самолетът пак може да достигне до дестинацията си

Мисълта, че двигателят може да се развали, ужасява всеки пътник. Съвременните самолети обаче са подготвени и за подобни ситуации. Нещо повече – самите маршрути са предвидени така, че при един неработещ двигател машината пак да може да стигне до набелязаното летище.

5. Малката дупка в едното стъкло на илюминатора

Самолетните прозорци всъщност са направени от 3 различни акрилни панела. Заради разликата между температурата на различните височини, панелите трябва да могат да устоят на огромното налягане. Малката дупка между средния и външния панел позволява налягането между стъклата да се регулира, намалявайки вероятността те да се спукат. Също така дупката предотвратява замръзването или запотяването на прозореца.

6. Кислородните маски на борда могат да работят само 15 мин.

Когато налягането в самолета падне, всеки пътник трябва да използва кислородна маска. Повечето хора обаче не знаят, че те могат да работят максимум 15 мин. Това е времето, за което обикновено един самолет може да достигне височина, при която пасажерите да дишат нормално без маски.

7. Гумите на самолетите не могат да се спукат при кацане

Самолетните гуми могат да издържат тежест от 38 т. С тях могат да бъда извършени 500 кацания със скорост 280 км в час, преди да се наложи подмяната им. Налягането вътре в тях е приблизително шест пъти по-високо от налягането в автомобилните гуми. Когато дойде време за подмяната им, те се махат с крик, точно както при колите.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Класации
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин