Тоскана в рамките на месечния бюджет - Култура и фестивали - Peika.bg

Тоскана в рамките на месечния бюджет

Тоскана – една от най-красивите области на Италия, която успешно разделя парите от притежателите им още от Средновековието.

Истината е, че тук човек може да похарчи всичко, което има. Като се започне от старинните замъци и вили, които предлагат петзвездно настаняване, през дегустацията на уникалните тоскански вина и скъпите ресторанти, и се стигне до безбройните музеи, галерии и други туристически атракции. Всичко това си има своята цена, която определено си заслужава. Но при добро планиране и любов към приключенията, пътешествието из Тоскана може да бъде съвсем икономично при това без да пропуснете нито едно важно място или забележителност. Точно това направихме ние с моята приятелка, когато решихме да посетим това прекрасно място.

Започвам разказа си с организацията на пътуването ни. Запазихме двупосочен билет СофияПиза за 30 евро на човек (с Ryаnair). Относно настаняването, от години избягвам хотелите и наемам стаи от типа Bed & Breakfast. Не само защото са доста по-евтини, но и защото имам възможността да отседна при местни жители, които в повечето случаи са много любезни и ми помагат с ценни съвети за местата, в които най-добре можеш да опознаеш местните култура и живот, далеч от тълпите туристи. След кратко проучване решихме да отседнем във Флоренция и оттам да пътуваме из областта. Апартаментът в центъра на града, който запазихме, ни излезе по 80 евро на човек за четири нощувки (Аirbnb).

Тоскана в рамките на месечния бюджет

И така, вече бяхме готови да посетим Тоскана.

След кратък полет от час и половина пристигнахме в Пиза. Решихме да оставим наклонената кула за последния ден и се отправихме директно към Флоренция. Трансферът от летището е час и десет минути с автобус. Цената на билета е 5 евро в посока, ако бъде запазен предварително (www.teravision.eu). Пристигнахме във Флоренция вечерта и се настанихме в апартамента, който се оказа на перфектно място – на 10 минути пеш от централната гара и на 5 минути от катедралата. Оттук нататък ни предстояха четири прекрасни дни, в които щяхме да обикнем Тоскана.

Ден 1 Нашата първа спирка беше Кианти – сърцето на Тоскана. Това е живописна местност между Флоренция и Сиена, която съчетава прекрасни пейзажи на хълмове, лозя и маслинови горички с множество старинни градчета и безброй винарни, в които може да се дегустират световно известните вина от този регион. Много туристически агенции предлагат организирани екскурзии от Флоренция до Кианти за половин или цял ден. Цените им варират от 50 до 150 евро в зависимост от това, което включват. Вместо тях обаче може да използвате междуградската автобусна мрежа, която противно на повечето мнения и коментари в интернет е добре организирана и редовна. Ако се решите да пътувате с автобус из Кианти, задължително трябва да знаете две неща. Първо, добре е да го направите през делничен ден, защото събота и неделя автобусите са по-нарядко. И второ, пригответе се да походите доста сред природата, което определено си заслужава. Общо автобусните билети ще ви струват не повече от 12-13 евро (доста по-изгодно отколкото да платите 100 евро за организиран половин дневен тур).

Тоскана в рамките на месечния бюджет

Рано сутринта хванахме автобуса от Флоренция до Панцано (линия 365). Тук най-интересното, което може да се види, са красивите пейзажи около градчето, които се откриват от хълма, на който е разположена църквата. След кратка разходка решихме да започнем с дегустацията на виното и се отправихме към единствената отворена по това време енотека, която се намира точно срещу автобусната спирка. Продавачът ни посрещна радостно и ни увери, че 10 сутринта е перфектното време за вино. Предложи ни безплатно да опитаме 2-3 вида от местните сортове. След бързата дегустация се качихме отново на автобус и се отправихме към следващата ни спирка – Греве ин Кианти.

Във всички туристически брошури и сайтове Греве е описан като центъра на Кианти и очаквахме да е препълнено с хора. Противно на това обаче тълпи от туристи нямаше.

Пристигнахме на площада на спокойно и тихо градче. Намерихме туристическия офис и си взехме безплатна карта. Отправихме се към Монтефиорале, което е малко селце разположено на висок хълм на 1 километър от Греве. Пътят е стръмен, а ходенето изморително, но както вече споменах всяка крачка си струва. След като се върнахме обратно в центъра на Греве единственото, което искахме, беше да седнем и да продължим с дегустацията на вино. Всички местни категорично ни насочиха към Енотека Фалорни и скоро разбрахме, че са прави. Енотеката се намира на 2-3 минути от центъра в прохладно подземие, а в нея се предлага огромно разнообразие на вино от цяла Тоскана. Място, което задължително трябва да бъде посетено.

След като обиколихме Греве се отправихме към Грети, последната спирка от нашия маршрут из Кианти. Тук ни предстоеше посещение и на класическа винарна. Повечето винарни са разположени в стари замъци, за да се стигне до които обаче е необходимо да пътувате с кола. В близост до автобусната спирка на Грети се намират два такива замъка – Castello di Verrazzano и Castello Vicchiomaggio. И двете винарни предлагат обиколка плюс дегустация на вино за около 15 евро на човек. Първият замък се намира на 200 метра от автобусната спирка, но ако не сте много изморени, продължете още един километър до Castello Vicchiomaggio.

Снимка: Castello Vicchiomaggio

Там виното ни хареса повече, а освен това домакините ви посрещат с обилни плата от сушени меса и брускети, след които вечерята става излишна. Виненият тур в Castello Vicchiomaggio започва всеки ден в 16:30 часа и е необходимо да се запишете предварително (www.vicchiomaggio.it). След края на обиколката изморени и много щастливи се върнахме в Грети, откъдето се запътихме обратно към Флоренция.

Ден 2 – Втория ден на нашето пътешествие решихме да посветим на две от основните забележителности на Тоскана – Сиена и Сан Джиминяно. До тях също може да се отиде с организирана екскурзия за около 60 евро, но ние решихме отново да се доверим на междуградския транспорт, който не ни беше подвел предния ден. Двупосочният билет от Флоренция до Сиена е 16 евро, а от Сиена до Сан Джиминяно – 12 евро.

Сан Джиминяно е красиво средновековно градче, в което лесно можете да се влюбите.

Тоскана в рамките на месечния бюджет

Най-голямата забележителност са старите кули, които се извисяват над града и могат да се видят от километри. На тях можете да се качите срещу заплащане и да откриете невероятна гледка към околността. Малко известна тайна, скрита от туристите, е, че ако се изкачите на хълма зад църквата до старата крепост получавате същата гледка при това безплатно.

Отделихме един предиобед на това прекрасно градче, след което се върнахме в Сиена.

Този град заслужава поне няколко отделни статии и съм сигурен, че другите автори в сайта вече са му отдали необходимото уважение. За това само ще кажа, че един дълъг следобед е достатъчен, за да се опознае града отблизо, но спокойно можете да прекарате и 2-3 дни тук без да ви омръзне. Катедралата е задължителна за посещение, а билетът варира между 4 и 8 евро в зависимост от това каква част от мозайката на пода е открита. Друга голяма забележителност е кулата Торе дел Манджиа на Пиаца дел Кампо, от която се открива гледка към целия град, но със своите 503 стъпала ни се видя голямо предизвикателство след цял ден усилено обикаляне. Моят съвет е да се отправите към крепостта Медичея – стара крепост в близост до автобусната спирка за Флоренция, от която също се открива прекрасна гледка към Сиена, при това безплатно.

Ден 3 – След като предишните два дни бяхме постоянно в движение и не видяхме почти нищо от Флоренция (освен нощния й живот), решихме, че трябва да отделим един цял ден на града.

Тоскана в рамките на месечния бюджет

Чухме доста мнения, че голямата катедрала е прекрасна отвън, но не особено интересна отвътре, затова решихме да се доверим и да не влизаме. Галерията на Академията (статуята на Давид) и Галерия Уфици предлагат богати колекции от скулптури и картини на известни художници като Микеланджело, Караваджо и др. Билетите и за двете галерии са скъпи, но всяка първа неделя от всеки месец входът е безплатен и се оказа, че точно в първата неделя от септември ние бяхме решили да разглеждаме Флоренция. Доволни от този факт, ние се отправихме към галериите. Други забележителни произведения на изкуството могат да се видят безплатно в църквите Санта Феличита и Санта Тринита, а панорамните гледки към града от площад Микеланджело и крепостта Белведере са по-добри от която и да е платена точка като купола на катедралата или кулата на Палацо Векио.

Ден 4 – Отправихме се към Пиза рано сутринта, за да можем да разгледаме и последната спирка от нашето приключение. Оставихме си багажите на летището и хванахме градския автобус, който срещу 1,20 евро ни остави точно срещу наклонената кула.

Тук прекарахме около 2 часа, наслаждавайки се на старинния център на града, което се оказа напълно достатъчно. Разходката около кулата е безплатна, а за да се качиш до върха й, трябва да си купиш билет, който включва посещение на църквата, баптистерията и двата съседни музеи, но е на цена от около 30 евро.

И приключвам с няколко съвета за места за хранене: В Кианти за обяд може да посетите някой от ресторантите на площада в Греве, които предлагат вкусни паста или пица (7-9 евро за ястие). В Сан Джиминяно се възползвайте от типичните месарници, които продават сандвичи с пушени меса и сирене (4-5 евро). Когато сте в Пиза, тръгнете по централните улици в посока обратна на кулата и ще откриете много приятни ресторанти, в които пица или спагети с чаша вино/бира струват не повече от 9-10 евро. За ресторантите във Флоренция мога да напиша още няколко страници, но ако търсите по-икономични опции за вечеря, трябва да знаете, че има много барове, които от 6 до 10 вечерта предлагат коктейл плюс бюфет със салати, паста, сандвичи, сухи мезета и сирена на много примамливи цени. Bar Ginori (точно на гърба на двореца на Медичите) и American bar (намира се на Via del Proconsolo, в близост до катедралата) ще платите съответно 6 и 10 евро за вечеря плюс коктейл.

Снимка: Photl

Има много туристически забележителности, които могат да бъдат посетени и без да се налага да изхарчиш цяло състояние. За наша приятна изненада Тоскана се оказа едно от тях.

Текстът е изпратен от Алекс Петков за рубриката Стани автор. Споделете и вие своите пътешествия на info@peika.bg.

Вижте още от категория Култура и фестивали
Daniela Naydenova, 13.02.2017 | 12:14
Благодаря на автора за полезната и интересна статия! Ще се радвам ако има още такива статии!
мо, 09.09.2016 | 02:00
Много интересен и полезен разказ! Благодаря! :)