12 съвета, които ще ви направят по-спокойни по време на полет - Съвети - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline Get News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
12 съвета, които ще ви направят по-спокойни по време на полет
Автор: Peika.bg
12 съвета, които ще ви направят по-спокойни по време на полет

Знаем, че за някои от вас полетът със самолет предизвиква нервност и създава дискомфорт. Независимо дали ще летите за първи път или не, е нормално понякога да изпитвате напрежение.

Специално за вас заедно с Банка ДСК и новата им кредитна карта DSK-Wizz Air сме подбрали 12 съвета, които ще ви направят по-спокойни по време на полет.

1. Погрижете се за ушите си

Нормално е ушите ви да заглъхват, докато сте в самолета, това се случва заради налягането. За да се отървете от неприятното усещане, можете да преглъщате или да дъвчете дъвка. Ако това не помогне, затворете уста, стиснете с пръсти ноздрите си и се опитайте да издишате през затворените нос и уста. Така вътрешното и външното налягане ще се изравнят.

2. Хидратирайте се

Старайте се на всеки час от полета да изпивате поне по чаша вода, за да избегнете дехидратацията. Ще се почувствате по-добре, ако пръскате лицето си с термална вода. Дамите могат да вземат със себе си балсам за устни и крем за лице, които ще ги спасят от сухата кожа и дискомфорта по време на полет.

3. Пропуснете алкохола

Дори да си мислите, че едно питие в самолета, ще ви освободи от излишното напрежение – не се заблуждавайте. Действието на алкохола, когато сте в небето, е 3 пъти по-силно, отколкото на земята. Той обезводнява организма, който така или иначе се дехидратира по време на полет. Освен това питиетата могат да предизвикат джетлаг (самолетен синдром), който ще забави функциите ви и вие ще се адаптирате много по-бавно към новото място или новата часова зона.

50800

4. Движете се

Ниското налягане в самолета забавя кръвообращението, което може да доведе до сгъстяване на кръвта в краката, а също и да се отрази на работата на белите дробове, мозъка и сърцето. За да стимулирате циркулацията, се раздвижвайте на всеки час. Биха помогнали също и въртеливи движения с китките и с глезените, както и наклони наляво и надясно с главата.

5. Създайте си комфортна обстановка

Не всеки може да спи на борда в самолет, но поне можете да си починете. Вземете със себе си вещи, които ще ви помогнат да се почувствате комфортно: възглавничка за пътуване, любимата тениска, меки чорапи, слушалки или тапи за уши. Те ще ви бъдат много необходими, особено за по-дълъг полет.

6. Овладейте паниката

Ако по време на полет се паникьосате, тренирайте да се справяте с това свое състояние. За начало се опитайте да определите каква част от тялото ви се сковава. Рамената, ръцете, мускулите? След това вдишайте дълбоко, сложете ръка на корема си и бавно отпуснете напрегнатите мускули. Повторете това действие 5-10 пъти.

13141

7. Медитирайте

Няколкото свободни часа в самолета са прекрасен повод да се потопите в медитацията. Затворете очи, абстрахирайте се от заобикалящата ви действителност, дишайте дълбоко и спокойно. Дори само 15-минутна практика ще ви помогне да възстановите силите си, да се справите с притеснението, да прочистите главата си и да нормализирате дишането. Ще почувствате прилив на енергия и спокойствие, а дори може и да заспите.

8. Облечете се удобно

Избягвай тесни и прекалено топли дрехи или обратно – прекалено широки и тънки. Най-добре заложете на дрехи от естествена материя. Задължително си вземете яке или суитшърт, независимо в кой сезон пътувате, тъй като от дългото стоене на едно място, може да ви стане студено. Забравете за стегнатите дънки, колани или високите токчета за дамите, те са крайно неудобни за пътуване.

9. Не кръстосвайте краката си

Много хора имат навика да си кръстосват краката, докато седят. Така обаче ще забавите кръвообращението и крайниците ви ще изтръпнат. Старайте се често да протягате и раздвижвате краката си, така ще се чувствате много по-добре, не само по време на полета, но и когато слезете от самолета.

59819

10. Избягвайте чая и кафето на борда

Водата, която се използва за приготвянето на горещите напитки на борда, не винаги е особено прясна. Ако искате да се освежите, най-добре си поръчайте бутилирани напитки.

11. Избирайте сутрешни полети

Ако имате възможност да изберете часа на своя полет, нека той да бъде сутринта. Според статистиките тогава е най-малко вероятно полетът ви да бъде отложен. Също така, ако ви е страх от турбуленция, сутрин е най-малко вероятно да попаднете в такава.

12. Настройте се

При дълъг полет едно от най-важните неща е да се опитате да се настроите, че в течение на няколко часа няма да ви е особено комфортно и трябва да си осигурите възможно най-много удобства за сън. Отдайте се на любимата музика, книга, предаване или филм – по този начин максимално ще се абстрахирате от средата около вас и времето ви във въздуха ще мине по-бързо.

59820

Ако искате да се чувствате наистина спокойни по време на вашето пътуване, се доверете на иновативната кредитна карта DSK-Wizz Air. Заповядайте в клон на Банка ДСК или на първия промо-щанд на картата на партерния етаж в търговски център The Mall, на бул. „Цариградско шосе“ в София. Там ще можете да получите информация за предимствата ѝ и да подадете заявление за издаването ѝ. Самата карта можете да получите в удобен за вас клон на Банка ДСК. С кредитна карта DSK-Wizz Air трупате бонус точки при пазаруване в търговската мрежа и пътувате с отстъпки от цената на самолетните билети и другите услуги на Wizz Air.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Съвети
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин