4 тенденции от бъдещето на пътешествията - Класации - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline Get News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
4 тенденции от бъдещето на пътешествията
Автор: Зара Янева
4 тенденции от бъдещето на пътешествията

Всичко тече, всичко се променя. И в този ред на мисли дори пътуването не е това, което беше преди. Нямам нужда от кристална топка, за да “видя” накъде се насочват стремглаво новите трендове в туризма и как бързо променящата се среда ще повлияе дори върху приключенията.

>

>

Не “къде”, а “защо”

Само допреди десетина години въпросът, който свързвахме с пътуването, беше “къде”: “Къде искаш да отидеш? Къде/кое е любимото ти място?” и т.н. Само че преди нямаше интернет и информацията за съответната дестинация се научаваше на място. Напоследък преди дори да си представим посоката, в която искаме да отидем, влизаме в Google и търсим по ключови думи. Или ще открием защо да отидем точно там, или търсейки нещо определено, ще намерим къде е то. Преди месец развеждах една англичанка из София, която си призна, че е разбрала за България от мрежата, когато въвела в търсачката “фестивал на розата”. С една дума вече има причина да си някъде, и тя не е защото вятърът те е довел насам.

Специален био приоритет

С този практичен светоглед, а и с нарастващата глобална еко нестабилност на планетата, все повече хора търсят “чисти” и “девствени” места. Ако може далеч от цивилизацията, ако може с еко къщи, ако може и храната да е био. Може би в България този вид туризъм не е чак толкова разпространен, защото все още имаме места с природа и храна, идваща от почвата, а не от лаборатория, но в западния свят този вид екскурзии се цени и се заплаща подобаващо. Много американски и английски сайтове предлагат т.нар. tree houses holidays, които ще ви отведат на някое диво място, в къща на дърво или поне в гората и ще се храните с храна местно производство. Сбогом на луксозните хотели – привет на къщите от света на Мечо Пух!

Staycation или “остани си вкъщи”

Сигурно преди време бихте се намръщили на тази алтернатива. Но нека погледнем от друг ъгъл – земята се глобализира, навсякъде по света ще намерим ресторанти, вериги магазини или молове, едни и същи марки. Все едно не сме напускали родния град! Освен ако нямате сериозна причина (виж по-горе) да се разходите извън родината, можете да пробвате да преоткриете собствената си страна или място. Все по-популярни стават почивките, в които можеш да се почувстваш турист в собствения си град – много хотели или къщи за гости предлагат ваучери и намаления, има кратки екскурзии до различни части на България с или без културен акцент, така че изборът всъщност може да бъде доста голям. А и този тип пътуване се отразява по-щадящо на ограничения бюджет във времена на световна криза.

Хипстър трип

Хипстърите или битниците винаги са били на мода. Едва ли някога ще излязат, защото те са онези, които бият отпор на мейнстрийма, или комерсиалното масово движение. Един нов битник от 21-ви век ще пътува на стоп със същото удоволствие само с тази разлика, че вместо мешка и бутилка, ще носи лаптоп и слушалки на главата. Хипстърите винаги ще ни учат, че не е важно къде отиваш, а е ценно самото пътуване. Да се отпуснеш, да послушаш музика, докато се возиш в колата на непознат и на слизане си обещавате, че ще се аднете във фейсбук. Така де, може и да сме модерни, но светът винаги има нужда от малко дзен!

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Класации
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин