В „Буркан със сърца“ от Дженифър Хилиър истината е заровена в гроб от лъжи - Кино, театър и книги - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
В „Буркан със сърца“ от Дженифър Хилиър истината е заровена в гроб от лъжи
Автор: Peika.bg
В „Буркан със сърца“ от Дженифър Хилиър истината е заровена в гроб от лъжи

Авторката на хитовия трилър „Малки тайни“ се завръща у нас с още една смразяваща история в духа на „Мълчанието на агнетата“.

С изкусния си психологически трилър„Малки тайни“ Дженифър Хилиър дебютира на българския пазар и доказа статуса си на един от най-обещаващите млади автори в съвременния трилъров жанр. 

След като облече в думи някои от най-големите страхове на всеки родител, филипино-канадската писателка се завръща у нас с още по-зловещия и разтърсващ роман „Буркан със сърца“, който ѝ носи престижната Награда на Международната организация на писателите на трилъри за „Най-добър роман“ през 2019 г.

„Буркан със сърца“разказва обсебващата история на трима най-добри приятели от училище: една от тях е мъртва, втората е в затвора, а третият така и не спира да преследва истината за събитията, които завинаги белязват животите им. 

Когато шестнайсетгодишната Анджела Уонг изчезва безследно, никой не подозира, че най-близката ѝ приятелка Джорджина Шоу може да бъде замесена по някакъв начин. Не и Кайзер Броуди, който е приятел и с двете момичета.

Четиринайсет години по-късно Джорджина е оставила стария си живот зад гърба си. Тя е най-младият вицепрезидент в престижна фармацевтична компания в Сиатъл и е напът да се ожени за сина на собственика на империята. 

Докато един ден в двора на дома ѝ от детството полицията не открива останките от тялото на Анджела Уонг. А една мистерия, продължила повече от десетилетие, най-после получава своята развръзка. 

Анджела е жертва на Калвин Джеймс – Удушвачa от Суийтбей. Същият Калвин Джеймс, който е убил поне още три жени. Същият Калвин Джеймс, в когото Джорджина е била лудо влюбена в училище. И заради когото младата жена ще трябва да влезе зад решетките. 

Минало и настояще зловещо се преплитат, когато още тела, убити и обезобразени по същия жесток начин като Анджела, започват да излизат наяве. А истината за събитията се оказва заровена в дълбок гроб от лъжи и тайни. 

Интензивен сюжет, сложни персонажи и болезнени спомени, които изплуват на повърхността, се преплитат в интелигентния трилър на Дженифър Хилиър, чиято неочаквана и емоционална развръзка ще разбие сърцата на почитателите на жанра. 

В духа на култовата поредица „Мълчанието на агнетата“ на Томас Харис, „Буркан със сърца“е прецизно изграден разказ, в който героите и злодеите понякога са едни и същи хора. А в човешкото сърце са запечатани най-мрачните мисли и емоции. 

Из „Буркан със сърца“ от Дженифър Хилиър

3

В „Буркан със сърца“ от Дженифър Хилиър истината е заровена в гроб от лъжи

Отначало Джо изобщо не очакваше, че ще ѝ се размине. Анджела Уонг беше прекалено популярна, прекалено влюбена в живота си, за да може някой да повярва, че би изчезнала по своя воля. Но когато първите няколко дни изминаха, без никой да почука на вратата ѝ, тя започна да се пита дали е възможно никой да не разбере какво е направила. Дните се превърнаха в седмици. Седмиците станаха месеци. А после минаха години и изглеждаше, че миналото може би ще си остане погребано – лоша игра на думи, но все пак вярно.

Когато все пак я настигна, Джо може и да не беше изненадана, но беше абсолютно неподготвена. Защото какво всъщност може да подготви човек за затвора? Нито филмите, нито телевизията, които са предназначени за развлечение и приятно стимулиране на въображението. Реалността на затвора – мрачен, еднакъв, изпълнен с ненамаляващ страх да не те нападнат – е страховита. Първите ѝ две седмици в началната килия – самостоятелна, със собствена мивка и тоалетна – сега ѝ приличат на истински лукс в сравнение с кошмара, който преживява в момента. Кошмарът, известен и като „общи части“.

„Добре дошла в „Пъкъла“.“

Психоложката П. Мартин е права, че в крилото с максимална сигурност има повече надзиратели. Но повечето пазачи не означават по-голяма безопасност, особено когато спиш в претъпкано място, в което всеки е в кофти настроение, особено надзирателите. Макар че „Хейзълуд“ съвсем не е претъпкан, ремонтът на двете крила е причина другите три да станат претъпкани до пръсване и затворничките, за които няма място, са прехвърлени в голяма всекидневна стая, преобразена в общи спални. Това е най-лошият сценарий за всеки живот в затвора.

Всякакви очаквания за уединение са се стопили. Всекидневно стават сбивания. Редовно се крадат лични вещи. Заплахата от насилие виси във въздуха като буреносен облак. Не е нормално петдесет пораснали жени да спят толкова близо една до друга. В голямата стая има двадесет и пет двуетажни легла, наредени в редици по пет. От постоянния шум стаята изглежда по-малка, отколкото е, а упоритият мирис на пот и пърдене създава усещане за клаустрофобия.

Надзирателката завежда Джо до двуетажно легло в ъгъла в дъното, далеч от вратата. Докато минава, жените я гледат и тя се старае да запази изражението си неутрално, та никой да не си помисли, че е слаба или враждебно настроена – тук и едното, и другото са еднакво лоши. Джо осъзнава, че изглежда  малко по-различна от останалите. Черната ѝ коса е направена на кичури, които струват цяло състояние. Зъбите ѝ са идеални. Няма татуировки на лицето си – всъщност няма никъде. Навън не е била част от банда, не се е забърквала и с наркотици. И за разлика от повечето жени тук, сега за първи път я затварят където и да било. Може да е облечена със същите сиви парцали като всички останали, но изобщо не е като тях и ѝ личи.

Тя е девственица, що се отнася до затворите. И жените го подушват.

– Тук си ти – казва равно надзирателката и се спира пред двуетажното легло. На горния матрак има пуловер, а на долното легло са отворени две окъсани списания. Джо не е сигурна кое от двете е свободно.

– Горе ли съм или долу? – пита тя. Надзирателката свива рамене и се обръща към вратата.

– Не знам. Питай съквартирантката си.

Едра бяла жена на неопределима възраст – някъде между тридесет и петдесет, толкова може да предположи Джо – се доклатушква до тях. Сигурно тежи доста над сто и петдесет и докато се приближава, Джо усеща полъх на киселата миризма на тялото ѝ. На главата ѝ е събран рошав кок от суха изрусена коса, подчертавайки дългите десетина сантиметра тъмнокафяви корени. Жената няма видим врат – това, което някога е било шия, сега е закрито от огромна двойна брадичка. Веждите ѝ са нарисувани на тънки черни черти и когато вижда Джо, се сбърчват. На всеки от подобните ѝ на наденички пръсти има татуирани букви. На дясната ѝ ръка пише КРАЙНА. На лявата – ВЕСЕЛБАТА.

„Край на веселбата.“ Точно така.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Кино, театър и книги
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин