Защо понеделниците не струват - как да ги подобрим? - Няма такава рубрика - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline Get News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
Защо понеделниците не струват - как да ги подобрим?
Автор: Александра Любова
Защо понеделниците не струват - как да ги подобрим?

Уикендът беше доста хубав.

Времето беше перфектно и трябваше да се срещна с някои приятели, които не бях виждала от известно време. Но в късния неделен следобед започнах да изпадам в лошо настроение. Не очаквах с нетърпение понеделник и предстоящата седмица. Дори не знам защо. Не се страхувах от нищо.

Не е необичайно хората да не харесват понеделниците. Вашият график за сън и диетата ви се преобръща отново. Има и емоционална промяна, която преминава от уикенда към новата работна седмица. Уикендите са забавни и изпълнени с дейности, които обичаме да правим. Понеделник обаче означава да се върнем към работата и да правим нещата, които не винаги искаме да правим.

Имайки предвид, че 70% от хората мразят или са отегчени от работата си, това само прави понеделниците още по-лоши. Проучване показва, че възвръщаемостта на фондовите пазари е по-ниска и процентите на самоубийствата са по-високи в този конкретен ден от седмицата. Не е чудно, че чувствата ни могат да потвърдят  данните, че понеделникът е най-малко щастливия ден от седмицата. В резултат на това креативността, мотивацията и производителността спадат. Добрата новина е, че има начини да увеличите щастието и производителността си в понеделник. Ето осем доказани техники за излекуване на този "понеделнишки синдром".

1. Идентифицирайте проблема

66554

Сара Сатън Фел, изпълнителен директор и основател на FlexJobs препоръчва да съставите списък на това, което ви притеснява. „Може би това е отрицателен колега или среща с шефа ви в понеделник сутринта. Може би е, че не се чувствате привлекателни - или може би всичко изброено“, казва тя. "И в двата случая изясняването на това, което ви притеснява, може да ви помогне да се опитате да бъдете активни в намирането на решения. Това е начин да се даде възможност да поемете отговорност и да се опитате да подобрите ситуацията."

2. Планирайте

66556

Не очакваме с нетърпение понеделниците? Причината? Щом алармата угасне, скочиш от леглото и започнеш да се справяш с това, което изглежда като милион неща наведнъж. След бързото изваждане от гардероба на дрехи за работа и опаковането на обяда, се захващате за работа и забелязвате опакована входяща кутия и масивен списък със задачи.

Един от най-ефективните начини за предотвратяване на „Маниакален понеделник“ е да планирате предварително. Например в петък следобед, особено след 16:00, запишете първите си три приоритета, които заслужават фокуса ви в понеделник. Поставете си реалистични цели за следващата седмица. И най-важното - добавете ги в календара си, така че да имате представа как ще изглежда работната ви седмица.

Говорейки за календара си, прегледайте го, за да можете да се подготвите. Например, ако в сряда има среща на екипа, уверете се, че сте изпратили напомняния и дневен ред.

През уикенда можете да се подготвите за понеделник, като си отделите малко време в неделя. В него можете да направите предварителна подготовка за хранене, да съберете чантата си за фитнес и да прегледате графика си. Можете също така да съставите списък с най-важни неща за понеделник сутрин.

Ако изпълните повечето от домашните си задължения и подреждате гардероба си за седмицата, не е нужно да губите времето си през останалата част от седмицата за тези не толкова важни задачи. Ще вземате и по-малко решения. Това означава, че ще имате повече умствена енергия за най-важните си приоритети.

3. Започнете деня подходящо

66557

Един от най-простите начини да накарате понеделника си да е по-малко натоварващ е като започнете деня положително. Вместо да хванете телефона си веднага щом очите ви се отворят, поемете дълбоко въздух и се насладете на тишината. Заменете тези негативни мисли с по-положителни, например това, за което сте благодарни и развълнувани. Това доказано намаляват стреса и подобряват производителността.

Яжте здравословна закуска и се движете, за да освободи тези ендорфини. Слушайте музика, която ви зарежда. Облечете си любим тоалет. Направете нещо добро като да купите на непознат или на колега чаша кафе. Макар че това няма да ви  струва много, е прост начин да подобрите настроението си и да стартирате новата седмица положително.

4. Създайте си рутина и се придържайте към нея

66559

Ежедневието ни държи под контрол. В противен случай ще минаваме всеки ден без цел. Докато съчетанията варират, най-малкото трябва да включим сутрешен ритуал, за да настроим деня си за успех. Трябва да работите и върху най-важните си задачи, когато сте най-продуктивни и да оставите по-малко задължения за времето, когато сте по-мудни и изморени. Прекарайте вечерите си релаксирайки.

Ако е възможно, опитайте се да се придържате към рутината си всеки ден от седмицата. Не е нужно да се събуждате точно по същото време или да работите в събота или неделя. Но като поддържате рутина, сутринта в понеделник няма да е толкова голям шок за вас.

5. Облекчете натовареността си

66555

Имате купища задачи. Това може да ви изкуши да влезете с пълна газ в понеделник, за да не изоставате. В действителност това е контрапродуктивно.

По-добър вариант би бил да облекчите пътя си в работната седмица. Например, използвайте понеделниците, за да преаранжирате работното си пространство или да работите върху страстен проект. Можете също да създадете тематични дни за всеки ден от седмицата.

Освен това не планирайте срещи в понеделник. Има голям шанс посещаемостта да е ниска. Срещата в понеделник не дава на участниците много време за подготовка. Вместо това насрочете срещите си във вторник или сряда следобед.

6. Социализирайте се, но и ценете времето си

66558

В нашето ДНК е да бъдем социални. Един от най-добрите начини да превъзмогнем сблъсъка с понеделник е да започнем работа с приятен разговор с колеги на чаша кафе или чай. Това ще ни зареди с повече енергия, за да можем след това спокойно да се отдадем на работата.

Социализирането с колеги и приятели ни прави по-подготвени и продуктивни за седмицата. Това намалява стреса и ни дава доста по-добър заряд от директното втурване в понеделнишките задачи.

Отделете конкретно време, за да общувате с връстниците си, например по време на почивки между работа или обяд заедно. Когато обаче е време да се съсредоточите, елиминирайте всички възможни разсейвания. Изключете смартфона си. Затворете вратата на офиса си или сложете чифт слушалки.

7. Планирайте си нещо забавно

66553

Защо с нетърпение очакваме уикенда? Обикновено това е така, защото имаме какво да очакваме с нетърпение. Но не е нужно да планирате всичките си забавни дейности за уикенда.

Очевидно не искате да се изтощавате и да планирате занимание, което ще ви държи навън до полунощ в сряда. Но, можете да насрочите обяд с приятел или среща за вечеря. Можете дори да планирате бъдещо събитие, като закупуване на билети за концерт или резервиране на ваканция. Да се ​​надяваме, че това ще отклони вниманието ви от понеделник към нещо страхотно.

8. Променете нагласата си за понеделник

66560

Никое от тези неща няма да излекува неделните лоши емоции, ако също не промените своето мислене. Трябва да промените своята нагласа за ужасен понеделник и очакването си за много лош ден. Ако започнете да го виждате като възможност за добро начало, в крайна сметка може да се окаже точно такова!

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Няма такава рубрика
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин