20 минути на ден сред природата ни правят по-здрави - Няма такава рубрика - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline Get News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
20 минути на ден сред природата ни правят по-здрави
Автор: Peika.bg
20 минути на ден сред природата ни правят по-здрави

Шумоленето на листа, зеленината и ароматът на борови иглички – това е нещо, от което всички имаме нужда, дори и да не го осъзнаваме.

Според проучвания дори кратка разходка сред природата може да спомогне значително за нашето благосъстояние. Дори само 20 минути дневно на открито са достатъчни да понижат нивото на хормоните на стреса.

Според изследването по-малко от 20 минути са нужни, за да се намалят нивата на стрес. Още през 1984 г. шведският изследовател Роджър Улрих заявява, че дори самото съзерцание на дървета има положителен ефект върху организма ни. Пациенти, които гледали през прозореца на болницата след операция, имали нужда от по-малко болкоуспокояващи и се възстановявали по-бързо.

През 2015 г. американският екологичен психолог Марк Берман добавя, че броят дървета в жилищните квартали категорично влияе върху здравето на хората. Онези, които живеят в по-зелени райони, по-рядко страдат от сърдечносъдови заболявания или диабет.

Друго проучване в Япония установява, че редовните и продължителни разходки сред природата увеличават броя на клетките естествени убийци, така важни за имунната система на човека.

В Япония например от 2012 г. „горската медицина“ е отделен клон на научните изследвания в местните университети. Там също така се изследва и кои конкретни фактори допринасят за положителните ефекти върху здравето. Все още не е ясно дали те се дължат на горския въздух или на специална растителност. 

Все пак обаче заключенията са ясни – разходките сред природата са от изключително значение, за да поддържаме организма си здрав!

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Няма такава рубрика
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин