Изкачване на връх Митикас в Олимп (фоторазказ) - Уикенд - Peika.bg

Изкачване на връх Митикас в Олимп (фоторазказ)
Автор: Весела Михова
Снимка: Михаил Михов

Изкачване на Митикас - най-високия връх на планината на боговете Олимп.

Тръгнахме в 10,30 часа сутринта от местността Приония (Prionia, на 1100 м надморска височина, до там се стига с кола) над градчето Литохоро и на около 100 км от Солун. За 2,15 часа се качихме по приятна пътека до хижа Refuge A (Spilios Agapitos) - на 2100 м. По карта го дават 2,30 - 3 часа. Хижата е една от възможните изходни точки за изкачване на първенеца на Олимп - вр. Митикас (2918 м). На тази, както и на други хижи в района, резервации се правят много предварително (за съботите - от порядъка на 2 месеца). Имаше само едно свободно място, но с малко късмет, на място се освободи още едно. Резервации се правят тук.

27735

На снимката: черна мура до хижата.

Денят беше облачен, а и по принцип казват, че за да се хване гледка на Митикас, трябва да се тръгне в 6-6,30 часа сутринта от Refuge A. Ние решихме да си пробваме късмета следобед и взе че ни огря. След хапване и регистрация, успяхме да тръгнем в 14 часа от хижата нагоре. Мъглите почнаха лека-полека да се раздигат.

За 1,45 часа се качихме до Скала, откъдето ни се откри Митикас. Мястото е подходящо за размисъл дали да се продължи по-натам.

27738

Отвесите на Сколио.

27744

Сколио

27743

На върха! Отзад се открива гледка към Платото на музите, откъдето има друг подход за качване на върха - подсичащ Стефани и завършващ със сипей - вижда се човек, който се изкачва по него (с каска!).

27745

Гледки от върха. Всъщност следобедът се оказа едно доста добро и спокойно (откъм хора) време за качване на Митикас. Най-вероятно въпрос на късмет...

27740

27737

27741

А терасата на Refuge A e сцена за сутрешния спектакъл... Часът е към 7 сутринта на следващия ден и много групи хора вече са тръгнали нагоре.

27742

Добро утро, върхове! И до нови срещи! Ние слизаме към Литохоро.

27736

Текст: Весела Михова. Снимки: Михаил Михов. Посетете и страничката на техния Клуб на пътешественика в Русе тук