Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате - Хапване и пийване - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline Get News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате
Автор: Александра Любова
Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате

Броенето на калории е много изтощаващо, а интернет пространството е пълно с различни диети и режими за хранене, но повечето от тях не са особено ефективни, а дори могат да бъдат опасни.

Плюс това е нужно много време и енергия, за да съобразяваме точно какво и кога да ядем. Преяждането е проблем на много хора, а битката с излишните килограми е една от най-трудните. Оказва се, че има лесен начин да се справите с тези проблеми и най-добрият помощник може да бъде вашето собствено тяло. Истината е, че всичко зависи от количеството. Хубаво е да ставаме леко гладни от масата, за да сме сигурни, че сме изяли подходящото количество храна. Вашите длани могат да ви помогнат да определите точния размер на порцията храна, от която се нуждаете. Ето как:

За мъжете е препоръчително количеството храна, което консумират на едно хранене да не е по-голяма от размера на 2 длани.

За жените пък е препоръчително размерът на храната да е колкото 1 длан.

Протеини - една длан

67693

Дланта ви може да ви покаже колко големи трябва да са вашите порции протеин. Продуктите с високо съдържание на протеини като пилешки гърди, риба, яйца, извара и кисело мляко са здравословни,но не бива да се консумират в прекалено големи количества. Затова е добре да консумирате само порция с размер на длан.

Въглехидрати - колкото юмрук

67695

Ръката ви ще ви покаже от колко въглехидрати се нуждае тялото ви. Въглехидратите, съдържащи се в хляб, зърнени храни, ориз, картофи, киноа или булгур, трябва да бъдат ограничени до размера на стиснатия ви юмрук.По този начин ще успеете да дадете енергия на тялото си и да не наддавате на тегло.

За мъжете 2 юмрука ще покажат от колко въглехидрати се нуждаят, докато за жените това е само един юмрук.

Сирене - 2 пръста

67694

Сиренето безспорно е много вкусно! Но не е много здравословно да ядете големи количества от него. Така че една порция, равна на около 2 от пръстите ви, ще бъде достатъчна, за да му се насладите и да не навреди на здравето или фигурата ви.

Мазнини - върхът на пръста

67691

Не е необходимо да консумираме много мазнини всеки ден. Следователно върхът на пръста ви ще посочи приемливото и максимално количество дневни мазнини. Доста удобно!

Плодове и зеленчуци - 2 пълни шепи

67697

Порциите от пресни или замразени плодове и зеленчуци трябва да са с размерите на шепите ви- 2 за мъжете и една за жени. Колкото поберете там- действайте! Въпреки че, за смутита и сокове се препоръчва да се пият по 150 мл на ден, тъй като в тази форма те съдържат много повече захар, отколкото плод сам по себе си.

Сладкиши- колкото палеца

67696

Сладките вкусотии като бонбони, шоколад, конфитюр или фъстъчено масло са пълни със захар. Те са вкусни със сигурност, но в същото време тялото ви изобщо не се нуждае от големи количества захар. Така че, порциите трябва да са малки. Можете да използвате палеца си, за да измерите.

Десерт - затворен юмрук

67692

Други десерти като сладолед, торта, кекс и т.н. също трябва да бъдат ограничени. Тук можете да използвате затворения си юмрук, за да измерите порцията - порция от любимия ви десерт не трябва да е по-голяма от размера на затворения ви юмрук.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Хапване и пийване
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин