Какво да правим при проблеми със самолетен превозвач? - Съвети - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline Get News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
Какво да правим при проблеми със самолетен превозвач?
Автор: Peika.bg
Какво да правим при проблеми със самолетен превозвач?

Сигурно ви се е случвало да изпаднете в ситуация, когато сте имали проблеми със самолетен превозвач. 

Затова никога не е излишна малко полезна информация, когато става въпрос за правата ни при пътуване. В следващите редове ще прочетете няколко съвета, които могат да ви бъдат от полза, когато сте на път. Вижте какво трябва да направите, ако имате някой от следните проблеми, когато използвате услугите на самолетен превозвач.

1. В случай на отменен полет

Ако полетът ви бъде отмнен, авиокомпанията следва да ви предложи нов маршрут до крайната точка на вашетп пътуване сравними транспортни условия на първата възможна дата или на по-късна дата, удобна за вас в зависимост от наличието на свободни места. Другата възможност е да ви възстанови стойността на билета в срок до 7 дни. Може да имате право на обезщетение от 125 до 600 евро, като размерът му зависи от разстоянието на полета. Това обезщетение обаче може да отпадне в случай, че превозвачът ви е уведомил за отмяната най-малко 14 дни преди полета или пък успее да докаже, че тя се дължи на извънредни обстоятелства.

2. В случай на закъснял полет

При закъснение над 2 часа имате право на храна и напитки, а при необходимост – и на настаняване и транспорт от летището до хотела и обратно. Ако закъснението на полета е повече от 5 часа, може да поискате възстановяване на стойността на билета. В случай че пристигнете с повече от 3 часа по-късно от планираното, може да имате право на обезщетение, като размерът му зависи от големината на закъснението. Това право е валидно само ако забавянето не се дължи на извънредни обстоятелства.

3. Обезщетение за багаж при самолетни полети

Ако багажът ви бъде повреден, забавен или изгубен, може да имате право на обезщетение с максимален размер до 1220 евро.

4. Получаване на обезщетение за загубен или повреден багаж

Още при пристигането на летището попълнете протокол за загубен, съответно - повреден багаж. Подайте жалба към авиокомпанията, като към нея приложите протокола и електронните билети. Срокът за подаване на жалбата е до 7 дни от получаването на багажа в случай че е бил повреден, и до 21 дни, когато е забавен. Добре е да разполагате с касови бележки за доказване стойността на липсващите вещи, тъй като в противен случай превозвачът може да определи обезщетението за загубения багаж според неговото тегло. 

5. Съдействие при проблем с авиокомпания

Първо се обърнете към самия превозвач, а впоследствие помощ можете да потърсите и от Мрежата Европейски потребителски центрове, както и от специализирания контролен орган в съответната страна, който за България е Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация". На интернет страницата на функциониращия към Комисията за защита на потребителите Европейски потребителски център има калкулатор за полети, чрез който можем да се провери има ли право на обезщетение и да пресметнем точния му размер в конкретната ситуация. 

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Съвети
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин