Мостовете на Париж - част 3 - Градски легенди - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
Мостовете на Париж - част 3
Автор: Елена Исаева

Pont Neuf или новият стар мост е най – старият запазен автентичен мост в Париж. Въпреки името си, той е построен в периода от 1578 г. до 1607 г. и каменен. Взето е решение, за разлика от други мостове в града, върху Новия мост да няма постройки, изградени са тротоари, по които пешеходците да могат да минават. Pont Neuf е и първият мост, който е изграден по цялата ширина на река Сена, преминавайки през остров Ил дьо ла Сите, разделен е на две части, като едната има седем арки, а другата – пет. Включен е в Списъка за световно и културно наследство на ЮНЕСКО.

 

В продължение на много години Pont Neuf е бил едно от най – оживените места в Париж, а от двете му страни е имало временни павилиони и будки за книги, които през XIX век са премахнати.

Мостовете на Париж - част 3
Снимка: Елена Исаева

Понт Роял – това е третият най – стар мост в Париж. Строен е в края на XVII век, с подкрепата на Луи XIV, от тук произлиза и името му. Обявен е за исторически паметник през 1939 г.

Passerelle Debilly или Пешеходният мост – издигнат е през 1900 г. по време на Световното изложение в Париж като временно съоръжение. Той е едно от инженерните  постижения, наред с Айфеловата кула, за своето време. След падането на Берлинската стена и отваряне на досиетата, става ясно, че мостът е бил любимо място за тайни срещи на агентите от Щази.

Мостът на Симон дьо Бовоар – сравнително нов мост, построен в последните десетина години само като пешеходен мост и свързва дванадесети и тринадесети квартали на Париж. Има интересна форма – две пресичащи се дъги. От едната страна на моста се вижда Националната библиотека, а от другата се вижда парка Берси.

Мостът Берси, строен през XIX век. Първоначално мостът се е намирал извън територията на Париж. По – късно, когато градът се разраства, мостът вече е в пределите на френската столица. Мостът добива популярност с песента Под небето на Париж, в чийто текст се споменава.

Мотът на съгласието Конкорд, който е построен през 1791 г., като са ползвани каменните блокове, останали от разрушаването на Бастилията. Първоначално мостът е кръстен на Луи XVI, по – късно е преименуван на Мост на революцията, днес носи името Конкорд. През 1932 г. мостът значително е разширен.

Pont du Carrousel е построен през 1831 г. по заповед на Луи Филип I. Украсен е с женски фигури, символизиращи Изобилието, Париж, Индустрията и Сена.  В основата му е ползван стоманобетон, а отвън е облицован с камък

Освен старинните мостове, над Сена са строени и по – нови, по – съвременни съоръжения, какъвто е например мостът Шарл дьо Гол. Той има форма на крило на самолет, а със своята белота отразява светлината и се забелязва отдалеч.

Мостовете на Париж са строени в различно време за улеснено преминаване от единия бряг на Сена до другия. Но те невинаги са били препочитани от парижани. Понякога жителите на града са използвали лодки или ферибот, за да достигнат на отсрещната страна.

Ако имате възможност да посетите Париж, преминете пеша и през някой от мостовете. Всеки един е интересен, а веднъж и стъпили на него, ще имате възможност да видите града от съвсем друг ъгъл. Разходете се с корабче вечер, когато осветеният град изглежда зашеметяващо. Това е още една възможност за изживяване на емоцията „Париж“, подарете си я.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Градски легенди
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин